Thursday, 16 November 2006

مرحبا بكم فى البطيخة

مرحبا بكم فى
البطيخة
أعزائى ، آسف للظهور فجأة بهذا الشكل الملخبط وبدون إستعداد، لكنى وجدت نفسى أسير جووجل التى أصرت على أن أبدأ بلوج قبل أن أعلق على مقالة إبن بهية الممتازة تحت عنوان المعلم موسى. قصر الكلام ، فها أنا قد بدأت البلوج المطلوب ووجدتها فرصة لدعوتكم لدخول عالمى الخاص المغلق والذى يختلف باطنه عن ظاهره كالبطيخة.
ولعلمكم ، فإن دخول البطيخة يعتبر نصراوشرفا كبير لكل من تسول له نفسه ذلك . ويجب أن يعلم الزائر أن دخول البطيخة هو تماما كدخول العراق أو بمعنى آخر "دخول الحمام مش زى خروجه" وأن الداخل مفقود والخارج مولود.
وخلافا لمعظم اللوجات التانية ، فأن مش حا أكتب كل حاجة ولا نص حاجة ولا حتى ربع حاجة. أنا عايزكم تكتبوا معايا. إكتبوا اللى أنتم عايزينه. فضفضوا عن نفسكم ده الكتمان يموت.وزى ما حا تشوفوا كله حا يتنشر بدون غسيل- لا رقابة ولا حذف ولا دياولوا
ولغابة ما يوصلنى منكم أى حاجة ، أفوتكم بعافية لأن ورايا بلوج تانى مستنينى عالناصية
نوفمبر 16 2006